10-10-2018

Agencja kreatywna - czym się zajmuje i czy jej potrzebujesz

Alt

Agencja kreatywna – mówiąc najprościej – zajmuje się docieraniem do klientów online. Chodzi o pozyskanie jak największej liczby potencjalnych kontrahentów przez informowanie o firmie właśnie w kreatywny sposób. Najczęściej agencja oferuje kompleksowe usługi – tworzenie stron internetowych, budowanie sklepów internetowych, obsługę social mediów, przygotowywanie i zamieszczanie reklam w sieci… Najczęściej agencja kreatywna zajmuje się usługami internetowymi, choć może także obsługiwać tradycyjne kampanie.

Czy potrzebna jest strona internetowa dla małej firmy?

Dla wielu przedsiębiorców usługi marketingowe to już codzienność. Dawno skończyły się czasy, kiedy nie wierzyli w magiczną moc specjalistów od marketingu, którzy w niewidzialny sposób mieli podnosić ich zyski. Dziś zakładając firmę od razu myśli się o działaniach marketingowych. Strona internetowa dla małej firmy to już dzisiaj standard. Co prawda wielu mikro przedsiębiorców cały czas opiera sprzedaż np. na Facebooku, jednak zalety własnego adresu www są już powszechnie akceptowane.

Do niedawna takie działania były zarezerwowane tylko dla większych graczy. Wiązało się to bowiem z dużo większymi kosztami. Dzisiaj podstawowa strona zbudowana poparciu o szablon to wydatek, na który stać właściwie każdą firmę. Zresztą strona internetowa dla małej firmy podnosi nie tylko jakość sprzedaży, ale buduje też jej wizerunek.

Agencja kreatywna, czy kolega programista

Oczywiście dla wielu przedsiębiorców wydanie nawet niewielkiej sumy może być barierą. Szczególnie na początku działalności. Dlatego tak wielu z nich korzysta często z pomocy swoich znajomych. Niestety kolega programista albo przyjaciel grafik, to nie zawsze dobre rozwiązanie. Warto pamiętać, że agencja kreatywna, którą zatrudnimy, zobowiązana jest do wykonania swojej pracy kompleksowo. Możemy oczekiwać od niej wszystkich zleconych zadań i to w odpowiednim terminie. W przeciwnym razie powinniśmy domagać się zniżek, ewentualnie dodatkowych usług.

Z kolei znajomy, z którego pomocy korzystamy, najczęściej traktuje nasze zlecenie jako coś dodatkowego, robionego po godzinach. Niestety często kończy się to niedotrzymaniem terminu, a więc stratami dla naszej firmy. Strona internetowa dla małej firmy ma być przecież nie dodatkiem do biznesu, ale ma go nakręcać, sprzedawać nasze produkty, pomagać nawiązywać kontakty z kontrahentami.

Poza tym w przypadku skorzystania z usług znajomego dochodzi jeszcze kwestia rozliczeń. Bardzo często okazuje się, że ostatecznie jego usługi są droższe niż oferta jaką przygotowała agencja kreatywna. Po zakończeniu prac konieczne są bowiem poprawki, modyfikacje, prace serwisowe, a to wszystko dodatkowe koszty. Jeśli dobrze skonstruujemy umowę, agencja kreatywna wykona tę pracę w pierwotnie ustalonej cenie.

Brief – co to jest i jak do niego podejść

Jeśli agencja kreatywna otrzyma od nas zadanie zbudowania strony internetowej, zapewne wyślę do nas brief. Co to jest i jak należy go wypełnić? Brief to podstawowe narzędzie, którym kierować się będzie agencja kreatywna wykonując swoją pracę. Dlatego warto poświęcić dużo czasu, na jego dobre przygotowanie. Wszystkie informacje, które tam się znajdą będą dla agencji punktem wyjścia do przygotowania projektu kolorystyki, układu, strony, sugestii dotyczących zdjęć i grafik… Jeśli informacje będą niepełne, albo pobieżne, projekt może nie do końca spełniać nasze oczekiwania. Konieczne będzie uzupełnienie briefu, a to kolejna strata czasu. Warto o tym pamiętać zastanawiając się czy warto wypełniać brief, co to jest i ile informacji w nim padać. Odpowiednio wypełniony, sprawi że agencja kreatywna szybciej i lepiej zrealizuje swoje zadanie.

Marcin Żebrowski

Prezes Zarządu